Guldfiskarna


I Borås på Yxhammarsgatan finns det fiskar i entrén på restaurangen "China Town",
till skillnad från mitt andra sammis ställe: Restaurang Asien på Sjöbo.
När jag var liten så brukarde jag gå ut och göra dem sällskap i väntan på maten.

Jag gillar fortfarande att göra dessa fiskar sällskap men nu i deras rätta miljö.
De finns lite var stans i stadens tempel och trädgårdar och ingen är den andra lik.



De är riktiga matvrak och riktigt roliga att mata...



Men de är lite bortskämda och äter bara det som är lättuggat.
Observera den stora bananen som jag slängde i,
den lämnade de flytande och orörd vid kanten...



När jag och mina klasskompisar besökte ett tempel i skolsyfte
så roade vi oss med att mata fiskarna även där



Sue och Nina.
Mina "bästisar" i klassen





Vissa är större än andra...



Jag har mycket kvar att lära på fiskfronten.
Ger mig nog inte innan jag får fiskarna att hoppa så som den här mannen:










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0