En ledig dag


En ganska vanlig lördag i bilder:

Tar metron till Nanjing (E) lu

 

På den slutstationen har de så goda sötsaker,

jag köper en med blåbär och en med kaffe smak...

 

 

Går Shangdong lu söder ut

Till höger ser man Marriott hotel på håll

 

 

På min vänstra sida går jag förbi Westin Hotel några minuter senare

 

 

Man ser även över till Pudong utmed vägen

 

 

Stannar och köper lite mer lördagsgodis...

 

 

Svänger in på Renmin lu där accessories market ligger i de två vita byggnaderna

 

 

På Renmin lu byggs det om för fullt

 

 

 

På accessories market spenderar jag nån timma...

 

 

Orkade inte pruta

Köpte trådrullar för 3 RMB/st, bollarna för 5 RMB/m, guldband 1 RMB/m,

toffsar 1 RMB/st, dragkedjor 2 RMB/st

1 RMB = ca 1 SEK

 

 

Tog tunnelbanan hem igen.

Det var sig likt...

 

 

Cyklar hem till en kompis för att sy

 

 

Gör en "fuling"...

 

 

Vi brukar alltid äta nåt gott när vi syr,

men hennes närbutik hade rivits så det blev inget med det...

 

 

Cyklar senare vidare till en kompis som har fest

 

 

 

 


 

 


Kommentarer
Postat av: johanna

Hej! Vilken adress ligger den marknaden på? Vore kul att åka och hitta pysselsaker.

2009-11-09 @ 11:09:03
Postat av: Ellinor

Den ligger på Renmin lu/Lishui lu. Står du med näsan mot The Bund så är det den vita byggnaden till vänster. Den vita byggnaden till höger har mer smycken, leksaker och anteckningsböcker. 3 vån! Ha så kul

2009-11-10 @ 01:25:50
URL: http://ellinorsedig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0