#3


Mina föraldrar har en härlig balans.

Pappa stryker, mamma fixar videon. Mamma skottar snö, pappa lagar mat.
Mamma hjälpte mig med matten i skolan och pappa med samhällsfrågor.

Det finns inga skarpa linjer.

De reser i alla former, backpackar, kryssar, på motorcykel.

Pappa skojar, mamma skrattar.
Mycket ar underforstått och outtalat.

Hjälper alltid till.
Realistiska, objektiva, jordnära och humana.

De ser aldrig några problem, säger sällan nej, allt går att lösa. Kreativa.
Jag ar otroligt bortskämd samtidigt som jag har fått jobba sedan mellanstadiet.

Jag är lik dem båda mer än jag tror.
Till utseendet är jag en mix av mammas färger och pappas former.
Har samma drag som mor- och farföräldrar.

Jag tror fortfarande, precis som när jag var 10 år, att de klarar allt och är ganska "felfria".




Här med livets första efterrätt





Kommentarer
Postat av: Carolin

underbart inlägg om underbara föräldrar.

2010-12-05 @ 10:37:39
Postat av: Mamma

Tack!

De orden värmer.

Pappa undrar vad du nu vill ha? (skämt).



KRAMAR MOR & FAR

2010-12-05 @ 18:30:48
Postat av: Ulrika

håller med lillasyster:)

2010-12-05 @ 19:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0