Spring i benen


Jag var på Diamond Leauge på Shanghai Stadium för några helger sedan.

Ska inte påstå att jag någonsin var någon stjärna i friidrott, men visst har jag spenderat många timmar i
Ryavallens ryttargång och sprungit många varv på 400 meters banan på samma arena.
Precis som när jag besöker fabriker så kom den speciella känslan tillbaks liksom.

Jag har sedan flera år tillbaka varit en fan av Linus Thörnblad's utseende
och satt med kikaren i högsta hugg och såg honom värma upp,
hoppa och framförallt byta om inte bara en,
två utan tre gånger.

Det stod Karl Thörnblad i programmet men jag kan garantera att det var Linus.

Här har han precis tagit på sig sin blå t-shirt:



Här hoppar han utan att riva:



Såg även Johan Wissman springa och sist men inte långsammast; Bolt.
Killen från Jamaica som har vunnit tre OS guld, tre VM guld,
slått världsrekord på 100, 150 och 200 meter.
Han är för härlig! Spexar och bjuder på sig själv. Kul att se IRL.



Och så ärovarvet såklart...



Mitt medlemskap på gymmet gick ut för ett tag sedan,
men då Bolt gav mig spring i benen begav jag mig för att förnya detta.

Jag vill av vissa anledningar inte köpa ett helt år utan är mer inne på att köpa en månad i taget.
För ett år betalade jag 2200 RMB. För en månad vill de ha 800 RMB. Suck. No kidding price please.
De ville ha mitt nr och ringa och sms:a mig. Jag sa nej, jag vill ha ett vettigt pris nu, tack.
Ok 600 RMB för en månad. Jag gick hem utan nytt medlemskap.

Dessa kineser! Alltid sätter de käppar i hjulet för mig!

Men jag är sjukt sugen på en halvmara i nov...

Så här såg mitt upplägg ut i lördagskväll efter Teppanyaki, sake och några öl för mycket:
2010: Shanghai halvmara i november
2011: Beijing halvmara på muren i maj, Shanghai helmara i november
2012: Helmaran på muren i Beijing.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj oj! Det var inte illa - vilka mål! Har precis varit o bråkat på Wills med exakt samma mål: ett månadskort - hur svårt kan det vara?! Jag fick det för 580 men även det är ju som bekant ett rån. Så nu slänger jag ilskna blickar varje gång jag går förbi! Vi som hade en så bra relation och sen bara dumpar Wills oss så här! Hmmmpf!

2010-06-09 @ 07:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0