Deppigt


Det finns så många olika faktorer till om man trivs eller inte. Det är väldigt individuellt.

Här är några anledningar till varför jag inte trivs för tillfället:

-Himlen är alltid grå. Det känns så deppigt att gå upp o se en grå himmel och sedan ha en konstant grå dag. Konstant är för mig sällan positivt, inte grått heller. Två minus blir i det här fallet inte plus, det blir dubbel minus.

-Jag har blivit Shanghaiad för 2a gången i Shanghai. Är fortfarande paranoid efter 1a gången det hände, har alltid väskan framför mig, kollar att den är stängd 10ggr i minuten. Den är gången gick vi ca 50m från taxin förbi ett gäng. Min väska hängde på höger sida, P går tätt bredvid mig på höger sida. Plötsligt grips jag av en olustig känsla, känner på väskan som är tömd på kamera, mobil och plånbok.

Önskar så att jag kunnat säga R.I.P, men nu är jag vet att den är i händerna på en Kines vet jag att så absoult inte är fallet, stackar'n. Få saker som jag varit så attached till som den här:




storebrorsan sörjer också


-Få av de människor jag träffar dagligen är en kinesiska lärare som gillar militärisk undervisningsform. Det gör inte jag. Nu har jag äntligen tagit mod till mig att säga till att jag inte vill ha henne som lärare.

-Jag ser inte längre Kina med humor, den är som bortblåst. Jag har börjat undvika att göra saker för det känns jobbigt, som stora projekt. Jag har helt enkelt ingen överskottsenergi och att göra saker här kostar mkt energi. T.o.m att åka taxi, tro det eller ej.

 

 

Jag gillar att vara hemma, tända ljus, lyssna på musik, se en film, läsa lite i en bok. Men i längden blir det också tråkigt. För mig är det något nytt; att ha tråkigt. Only boring people get bored. Borde inte klaga -för vem vill inte ha långsemester? Men just nu finns det något grått o konstant som äter upp mig, som gör mig tråkig. Skönt att Sweden is calling

 



 


Kommentarer
Postat av: carolin

Vi ska undvika deppigt i Stockholm!

2011-08-26 @ 15:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0