Badhus


I söndags var vi på ett spa-/badhus.

För 58 RMB fick man tillträde flera pooler med olika temperaturer, 
till 4 stora våningar massge samt mat och dryck.

Jag gjorde en välbehövd bodyscrub, en huvudmassage och öronrengöring.

Notan slutade på 212 RMB.

Öronrengöringen är poppulär här, erbjuds även av hårfrisörer. Det tar 10 min/öra och det känns ärligt talat som att de är inne och snuddar vid hjärnan. Obehagligt men välbehövligt i denna smutsiga stad.


Bodyscruben var en speciell upplevelse och ägde rum i dusch- och poolområdet. Man skrev upp sig på en lista och fick sedan invänta sin tur. Min erfarenhet säger att man inte kan lita på kinas kösystem så jag höll mig framme bland de andra kropparna. När det väl var min tur fick jag hoppa upp på en utav 7 britsar för att sedan skrubba bort alla döda hudceller. Jag kunde inte låta bli att tänka på personalen som står där timme ut och timme in, dag ut och dag in och rengör alla kroppar.
Fy farao. Det kändes som att vara på en köttmarknad.



Man fick en liten klänning och tofflor att springa runt i på våningana och efter duschen så hade man tillgång till bodylotion, ansiktsrengöring i många olika former. I duschen fanns schampo, balsam, duschcreme. Till och med tandborste och tandkräm.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0