Julbelysning


Läste precis på bt.se att Allégatans julbelysning börjar sättas upp i Borås.

Jag inser att det idag är 6 november och att julen närmar sig.
Det är svårt att inse när det kommande vecka kommer vara 18-25 grader i Shanghai.

På min gata Huaihai lu så är (jul)belysningen på plats sedan långt tillbaka,
när jag cyklade där förra veckan så tänkte jag faktiskt på Allégatan.

De är ganska lika, eller hur?

 

På bt.se står det:

 

"Det finns varje år ensamstående som ej har råd, att varken köpa julklappar eller julskinka... Skandal! att så mycket pengar skall gå åt, för att ljussätta Allégatan."

 

På min gata så ser man lyxbutik, tiggare, män som cyklar med stora lass, poschar, julbelysning även fast kineser inte firar jul.

 

Men ingen tidning skriver något om någon skandal.

 

 


 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0