Brr


Vintern har kommit till Shanghai, på en vecka gick det från 20°c till 5°c.

Hemma hos oss är det iskallt, det finns ingen centralvärme.
Anledningen till att det inte finns någon centralvärme i Shanghai är att Mao en gång i tiden beslutade att det inte behövs här då området räknas till en tropisk zon.
I Beijing däremot har de centralvärme.


Jag vet knappt om killarna är hemma längre för alla är inne och ruvar på sina rum.
Enda livstecknet är snabba steg, någon som säger "brr" och en dörr som stängs igen.

 

På morgonen är det vanligtvis 14°c i mitt rum.

 

Nar jag skulle ta en dusch för att få igång blodcirkulationen i mina blå händer och fötter så fanns det inget varmvatten. Men jag var tvungen att duscha så det var bara att bita ihop de hackande tänderna.

 

När jag kom in på mitt rum igen så försökte jag få upp värmen.

Men det är lättare sagt än gjort...

 

 

 

Tack och lov så har jag en hårtork och plattång som får vara element!

 

De behöver jag använda dagligen för att se hyfsad ut i min nya frisyr...

 

 

 

 


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0