Munsår...


Ett par gånger varje år så får jag tyvärr munsår. På långt håll är det fint med fylliga läppar men dessvärre inte lika attraktivt på nära håll. Jag har slått personligt rekord och fick denna gången 3 st samtidig. En nere till höger, en uppe i mitten och en nere till vänster... Av ren fåfänga så väljer jag att inte publicera en blid på dessa.

Förra gången jag fick munsår i Kina och bad min vän June om hjälp att köpa en salva sa både hon och personalen på "apoteket" att jag skulle köpa en örtkur istället för salva. De sa att jag var varm i kroppen och behövde kylas ner inifrån. Jag var vid det tillfället lite trotsig, snäste att det beror på ett virus och ville absolut köpa en salva. (I Kina har jag ibland behov att göra som jag alltid har gjort, "bara för att"). Som vanligt så fick jag stå på mig för att få min vilja igenom. Var och varannna kines jag mötte under min munsårs period kommenterade dessa med "oh jag ser att du är varm inuti din kropp".

Den här gången var jag mer mottaglig och när June sa till mig "Jag ser att du är varm inuti din kropp" och syftade på mina fylliga läppar så svarade jag "ja, jag får nog gå och köpa en örtkur". 

Som tur var så var det inte dessa som botade munsår inifrån:




Men jag åt 24 st örtpiller på två dagar och nu är alla 3 munsår så gott som borta:




I och med att de fungerade så bra så funderar jag på att inhandla följande:








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0