Nagelkonst


Alla utländska studenter och lärare på min skola samt de flesta andra västerländska tjejer man träffar här har alltid välvårdade naglar.

Nagelsalongerna ligger titt som tätt på gatorna, för en billig peng blir fingrar och tår ompysslade i ca 1 h.



Utbudet av färger och former är oändligt och det finns flera tidningar att välja och vraka ur...



Det finns nagelmotiv för alla tillfällen.

Om jag kommit hem till jul så hade ni kunnat förvänta er dessa på mig:



Och till påsk:



På nästa bad- och solsemester:



Det finns nagelkonst för dem som är kära:





och för gottegrisar:



även för partyprinsessor:



Om Josefin kommer hit får hon nog fått beslutångest...





Jennie med...







Maria hade haft lättare att välja, men det hade inte varit så lätt för personalen med tanke på att hon aldrig sitter still med fötterna...



Det finns naglar med följetång för de nyfikna:





I tidningarna får man lära sig allt ifrån "idé till verklighet" och "step by step"





Reklamen i "Nail Vision"...







Färdig!











Kommentarer
Postat av: Maria Hedmark

Haha! Så sant så sant! Sitter nu och spretar på tårna, mina naglar är dock inte lika fina som dina. Avskaft rosa på fingrarna och synlig nagelsvamp på tårna :P

2009-10-12 @ 19:32:34
URL: http://www.mariahedmark.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0