Maten i Japan


Jag har ätit så mycket god mat i Japan så det är inte klokt!

Jag har tidigare skrivit om den magiska restaurangen i Sapporo
och om min och Jen's matupplevelse i Niseko

Men inte om...

...den otroligt goda risotton i Sapporo med tillhörande sallad, grillad fisk och toufo.
Risotton var perfekt salt, med grönsaker, skinka och musslor i.
Till efterätt serverades det en liten, liten glasskula toppad med grädde och ett blåbär



...den krämiga ostsoppan och pastan med mina älskade blåmusslor i Sapporo.
I Japan är ätpinnarna mycket spetisgare vilket jag tyckte var bättre att äta med,
de var även lite räffliga nertill så det var lika lätt att greppa maten ändå.





... den goda seafood salladen i Niseko på en liten restaurang där
personalen hade "foppa tofflor" i olika glada färger.
Som ni säkert känner till så är fisken i Japan väldigt rå och konsistensen är inte som "hemma" men känslan i magen och resten av kroppen efteråt är desto behagligare!




... då vi testade Nisekos pizzeria








Per åt också pizza



...vi åt lunchbuffén på Hilton tills vi storknade




...restaurangen sista dagen med en riktig "klubbstuga-känsla"




Maten är klar!



...eller när vi åt allt från kycklingsallader, lax, curry soppa
och desserter i restaurangen i vår mysiga Lodge







Per gjorde så gott han kunde...





Sammanfattningsvis kan man säga att det blev mycket fisk, skaldjur och pasta!
Mums filibabba!







Kommentarer
Postat av: Martin

Tjusigt! Gillar Pers arm bakom ryggen på första bilden för att dölja att han inte dricker öl.

2010-02-14 @ 15:28:11
Postat av: Martin

Kommenterade fel inlägg, men du är nog med på vad jag menar. ;-)

2010-02-14 @ 15:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0