Google


Jag har varit utan Facebook sedan i juni

Jag kan inte läsa mina vänners bloggar på blogspot

Jag överlever, det finns andra sätt att hålla kontakten samt sätt att ha tillgång
till dessa sidor ändå men jag är för lat och okunnig för att ta tag i det.

En vacker dag så kommer jag att bli aktiv igen.
Kanske först den dagen då jag flyttar ifrån Kina
eller den dagen då Kina börjar tjäna pengar
på FB och först då kommer att öppan det igen.

Men frågan är om jag överlever om Google väljer att avbryta sammarbetet med Kina?

Jag googlar minst 10 ggr varje dag. Hur tog man reda på saker innan google?


http://image.bokus.com/pics/tts/HTML/52081/0_uppslagsbok4.jpg

Jag hoppas ändå att google drar sig ur Kina för att markera.
Och jag hoppas isf att de inte blir de sista.

Jag antar att jag överlever och accepterar detta på något vis och att uppoffringen
av denna sökmotor förhoppningsvis får jorden att bli en bättre plats att leva på.

Saras tankar kring samma ämne





http://news.oreilly.com/2008/08/08/google.jpg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0