Noodle Bull

...har blivit en av mina absoluta favorit restauranger i Shanghai!

Sedan Therese tog med mig hit efter sommaren så har det blivit x-antal besök...

Det är en Taiwanesisk nudelrestaruang med enkel och stilren inredning.
Musiken som spelas här inne är lung och harmonisk
och deras porslin finns att köpa i en butik i närheten. 







Deras plommonjuice är fantastiskt god!



Detta är en restaurang hit många kommer ensamma med sin laptop och jobbar
samtidig som de stoppar i sig en protion nudlar.


När det var min tur att välja restaurang till Ladies night
för några månader sedan så blev det Noodle bull!











Noodle bull är dyrare än min andra nudelrestaruang men ack så billig ändå.
Huvudrätterna kostar 12-28 RMB och smårätterna 5-15 RMB



Jag gillar hur menyerna är utformade och placerade
samt att alla i personalen har likadana kläder och frisyr



Vanligtvis beställer jag min favorit;
Curry beef noodle och sedan några smårätter.
Man kan välja mellan nudlar med diametern 1.5mm eller 5.0mm.

Curry beef noodle & Marinated tofu


Marinated egg & Scalded bean sprouts



Mmmmm!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0