Visa issue


Sedan i söndags kväll har jag haft huvudvärk, jag har haft ont i magen och inte haft någon aptit.

Jag har visum problem... Det går ut sista januari och jag vet inte vad jag ska göra.
Jag är ute i sista minuten i vanlig ordning, men efter ett "missförstånd".
Jag hade blivit lovad jobbvisum, hört att detta skulle ta 5 dagar.
Men det var tydligen inte så lätt...

Inför expon 2010 är det jätte svårt att få jobbvisum,
turistvisum och skolan vill inte ge mig studentvisum...
Varför vill Kina ha Expon 2010 men inga utlänningar???

Det har varit nya bud så gott som varje dag. Jag har varit på väg till Korea, till Hongkong, Japan, en dag så var jag beredd att packa väskorna för Sverige kommande vecka. Jag vet inte hur detta kommer att sluta. Jag vet inte vilket som är det säkaste sättet att få ett visum då allt verkar hänga på tur och om personen bakom disken är på gott humör. En kompis sa: "Men du har karisma, åk till HK så löser det sig". Jag har alltid haft attityden att "det löser sig" men jag orkar inte ta konsekvenserna denna gången om det inte gör det. Killarna hemma tycker att jag skulle åka till Japan som planerat då mitt visum gått ut (har jag tur så säger ingen något på flygplatsen, har jag otur kan jag hamna i cellen några timmar som en av killarna här hemma gjorde), ringa "the magic guy" som hjälper mig på plats med alla papper osv. Men vad händer om han inte kan trolla med mig? Då kommer jag inte in i Kina igen efter min semester i Japan.

På kontoret ser alla riskerna, utanför jobbet ser alla möjligheterna.
Idag har bekymmersrynkan mellan ögonen varit djup.

Min kollega som har fått lyssna på mitt gnäll idag påminde mig om att jag har ett företag som står bakom mig och jobbar för att detta ska lösa sig. Och det kommer att lösa sig. Vi vet bara inte hur.

Vi ses kanske nästa vecka!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0