Borås = a fairy tale


Min kollega frågade om Sverige och om min hemstad.

Jag googlade lite och visade henne följande bild:

http://www.bjorlevik.net/wp-content/uploads/2009/02/outlook_over_boras_byttorp_large.jpg

Foto: Mattias Björlevik


Det här är min hemstad!


Inser i samma sekund att jag ser vart himmel och land möts.

En horisont.

Det känns så konstigt. Det var längesedan.

Inga skyskrapor.

Det är iof taget från ovan,
men det finns inget som skymmer horisonten och det är så fint!

Hon utbrister: Fairy tale!

Och jag instämmer



Jag frågar om hennes hemstad.

Äh den är så liten, svarar hon.
Men den är grön och luften är frisk för det finns inga fabriker där.
Och det tar bara 8 timmar med tåg från Shanghai.

Hur liten? frågar jag.

Bara 2,8 miljoner invånare, svarar hon.
En pytteliten stad i Kina-mått.

Vad är den känd för?
frågar jag.

Varma källor och vacker natur, svarar hon.

Wow, säger jag.

Men jag har aldrig besökt någon varm källa för det är för dyrt, säger hon.

Hur dyrt? frågar jag.

200 RMB, svarar hon.



Kommentarer
Postat av: Carolin

Tycker det är dags för dig att komma hem och besöka din hemstad för din lillasyster saknar dig.

2010-07-26 @ 11:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0