Läktarhistorien


För några helger sedan var jag och några vänner och tittade på X-games.
D.v.s skateboarding, rollserskating, biking och motorcross.

Jätte häftigt!

Vi satte oss på läktaren. Solen gassade och jag gick för att köpa vatten till oss.
När jag kommer tillbaka med famnen full med vattenflaskor blir jag inte insläppt på
läktaren igen för den är full.

Läktaren är inte full.



Jag förklarar att jag redan suttit på läktaren men att
jag gick för att köpa vatten till mig och mina kompisar.
Det spelar ingen roll för läktaren är full nu. Läktaren är inte full. Läktaren är halvtom.
På läktaren står även ca 10 poliser i tjänst och tittar på showen.
Många människor lämnar läktaren hela tiden, men ingen får gå in.
För just det, läktaren är ju full.

Frustration

Där står jag och trängs längst fram vid ett stängsel med famnen full av vattenflaskor.
Jag får inte komma in på en läktare som är halvtom där mina vänner sitter och väntar.
Jag missar typ halva biketävligen. 

Jag håller inte inne med min ilska då jag vet att den är det enda som biter.
Då polisen inte pratat någon engelska med mig så tror jag att han inte behärskar detta språk
och jag säger därför på engelska "your are so fucking stupid" rätt i ansiktet på honom med stora bokstäver.

Det kommer en amerikan därefter och börjar prata engelska med samma polisman.
Han försöker få in sin fru som står bakom mig och vill komma in. Hon får komma in efter ca 10 min.
Jag blixtrar av frustration över att inte få komma in, polisen tittar på mig lite oroligt från och till.
Säger åt mig, på engelska att ringa min kompis som sitter på läktaren.
Det gör jag med darrande händer och röst.
Min räddare kom därefter ner och hämtade upp mig.
Jag kokar av ilska. Jag darrar av ilska.

Jag hade precis tittat en polis i ögonen och skrikit
"you are so fucking stupid" mer än en gång + mer därtill

Det här är inte Ellinor.
Det här är onormalt.
På gränsen till psykopat.





Men hur kan jag respektera en polisman som är så jäkla dum i huvudet?
Hur kan jag repektera att jag inte får komma in då det sitter 10 polismän
och tittar på X-games på läktaren på arbetstid?

Men det sjukaste är att jag kom in mer eller mindre genom att skrika dessa fula ord...

Ja, det är annorlunda i Kina

Min kompis skrattade och sa att nästa gång kanske de låser in mig i 48 timmar.
Och då får jag ringa någon annan som kan rädda mig... 
Där går min gräns, då ger jag upp. Bye bye China.



Kommentarer
Postat av: San-San

OMG, dessa stories gör mig nervös...

2010-06-07 @ 21:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0