Kafferast


Den senaste tiden har jag gått och tänkt på människor
som jag sedan sprungit på eller som har hört av sig.

Tex så satt jag på tunnelbannan och tänkte på en kompis kompis, när jag gick av sprang jag på honom.
I en stad med 20 miljoner människor och proppfulla tunnelbanestationer så är det faktiskt lite skrämmande.

Jag gick och tänkte jätte mycket på en av mina bästa kompisar en dag för vi har inte hörts på
så länge och när jag öppnade inboxen så hade hon skrivit ett långt mejl.

Förra veckan berättade jag för min kollega hur mycket jag saknar de svenska fikarasterna och hur viktigt jag tycker det är för att få en bra teamkänsla och känna sig bekväm på sin arbetsplats.
Jag berättade framförallt om kl 9 och 15 fikat på ett av mina jobb jag hade i Borås innan jag flyttade till Shanghai. Några dagar senare får jag ett mejl från denna arbetsplats...

Ja, den senaste tiden har jag saknat att äta frukost kl 9 och dricka kaffe kl 15.
Jag har saknat att baka muffins med hallon och phiadelphiaost
eller något annat gott att ta med och bjuda på.
Jag saknar att fika med mina kollegor!







Kommentarer
Postat av: Hanna

vi saknar dig också!

2010-03-21 @ 22:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0