Weekend i Suzhou


Vi, kanske framförallt jag behöver en Shanghai escape.

Peking fanns med som förslag -även fast jag bott i Kina närmare 2 år totalt har jag inte varit där. Men jag är fruktansvärt osugen på att åka till en stad med ännu mer luftföroreningar. Inte ens Louis Vuitton utställningen eller kinesiska muren kunde övertala mig.

Moganshan's bamboo resort var fullbokat :-( Att traska i skogen hade varit som balsam för min själ...

Vi övervägde att åka till Sheshan igen. Så nära men ändå så långt bort och vi vet vad som väntar.

Men så kläckte P den smarta idén att åka till Suzhou. Han har aldrig varit där, när Ida var här var vi bara där en supersnabbis. Dessutom höll vi på att stryka med på vägen hem, men det är en annan story.

Här finner ni mig fre-sön:

 

 

Ska bli väldigt coolt att bo på ett hotell som ser ut som en båt,

hoppas inte jag vaknar upp i en annan hamn

 

 

Hoppas ni också får en skön helg! ♥

 





Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag blir avundsjuk, får nöja mig med att sitta i solen på bryggan på Skogsnäs. Det skall bli soligt i helgen.

2011-08-26 @ 13:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0