Du blir frisk av vad du äter


Jätte konstigt: Jag fick en släng av urinvägsinfektion här om dagen. Efter att ha sprungit på toa ungefär 10 gånger på en timma och kissat två droppar och haft hur ont som helst så gick jag till affären och köpte tranbärsjuice. Min urinvägsinfekton gick sedan över på två timmar. Kortaste urinvägsinfektionen i mitt liv.

Efter det så började jag och min kinesiska kollega prata om hur det man äter påverkar kroppen och hyn.

Köpte även en annan typ av frukt i affären bara för att det såg ut som tranbär men det visade sig vara Hawthorn (vet inte den svenska översättningen). Då säger min kollega direkt att de också är bra för magen, för livmodern, den minskar risken för cancer, det är bra för matsmältningen, blodtrycket, för hjärtat  och om man vill gå ner i vikt.

Sådant här vet kineser utan att researcha! Jag blir lika imponerad varje gång! Jag har blivit så bortskämd med sådant, så fort jag har något typ av besvär så frågar jag varför och vad jag kan äta för att bota det!
Visste ni att de har en torkad blomma för varje organ i kroppen som de lägger i varmt vatten och dricker som tea?

Jag har haft väldigt fin hy sedan jag flyttade till Kina vilket säkert beror på mindre stress och att jag äter annorlunda, har högre livskvalitet. Efter att jag detoxat en vecka för att rensa kroppen så har jag nu en period av sämre hy. Hon kunde t.o.m utläsa vilket organ det är fel på i min kropp utifrån vart i mitt ansikte det ploppat upp en blemma eller två!

Pannan: Om man känner stress/press, sover dåligt.
Ögonbryn: Hjärtat. Undvik: alkohol, tobak, kryddig mat, motion.
Näsa: Magen, matsmältningen. Undvik: Kall mat.
Näsvinge: Livmodern.
Höger kind: Lungproblem. Undvik: Mango, seafood.
Vänster kind: Leverproblem. Vila, se till att va på bra humör och andas frisk luft.
Munnen: Går för sällan på toa, ät mer frukt och grönt. Ät regelbundet.
Hårfästet: Äter för mycket halvfabrikat.

Jag är ju ingen expert men väljer att inte vara speciellt källkritisk för detta ligger så nära deras levene liksom. Det är naturligt och självklart för dem. När de berättar om det så känns det bara så rätt! Och alla vet dessa små knep. Jag tillhör en av dem som aldrig stoppar i sig en alvedon eller ipreen om jag inte känner mig döende och är därför väldigt öppen och intresserad av dessa naturliga metoder.

Minns att jag läste en artikel för ett tag sedan om huden som organ och då jag berättade för min kollega att för oss svenskar så är allt detta inte självklart, att vissa är mkt skeptiska till och med kritiska... Då skakade hon bara på huvudet och tyckte nog att vi är lite dumma i Sverige.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0