Jag satte en taxichaufför på plats idag


Jag har åter förvånats över mig själv.
Från lugn filbunke har jag gått till att få hetsigt temprament.
Vänjer mig inte vid denna personlighetsförandring!

Åkte taxi till jobbet.
Lämnar fram mitt publictransport kort att betala med,
chaffören drar det flera gånger över kortläsaren.

Han säger: Bu keyi (= fungerar ej)
Jag lämnar fram pengar istället. 20 RMB, får 1 RMB tillbaka.
Får ett kvitto. Jag tycker inte att det framgår på kvittot att det blev 19 RMB,
det var nåt fel på utskriften i just detta fallet. 
Iom att jag får transport betalt av jobbet så vill jag att det ska framgå tydligt.

Vi ordar lite fram och tillbaka om hurvida det syns eller inte -tror jag.
Men han känner sig påkommen! -Visar mig hur mkt pengar jag har kvar på mitt kort.
Jag inser då att jag har betalat både med kort och pengar! Aha!

Blir på sekunden hetisg och skriker att jag har betalt två gånger.
Likt en spanjor viftar jag med händer och armar!
Han forsoker prata bort mig -men misslyckas.
Ger tillbaks min 20:a och kortet. Ber om att fa tillbaka sitt 1 mynt.

No way!!! skicker jag, your fucking idiot!!!
Drämmer igen bildorren, hårdare an någonsin tidigare.

 



Har känt mig som ett psykfall hela dagen

(ungefär som hon som får ryck och skriker könsord i filmen Hollywood Giggalo),

hur kunde jag brusa upp och använda/skrika så fula ord?!
Intalar mig sjalv att hade jag inte gjort det sa hade jag fått betala för två taxiresor.
Och ärligt talat: Det är skönt att skälla på någon,
framförallt på de som förtjänar det och då överdriva och ta i lite extra!

Tips: Prova!



Kommentarer
Postat av: Carolin

Du slutar aldrig att förvåna :)

2010-08-15 @ 15:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0