Aubergine


Även kallad äggplanta har varit min favorit grönsak i flera månader!

Den tillhör familjen potatisväxter, är lila på utsidan och vit på insidan.

 

Det finns en otroligt god auberginerätt som jag brukar beställa till lunch när jag jobbar i butiken.

Jag har beställt samma rätt minst 15 gånger och jag har ännu inte tröttnat på den!

Har snarare blivit beroende.

 


Till detta får man en sjögräsdryck. Appetizer...

 

Min kollega sa att aubergine är bra för figuren,

detta är något som jag inte har lagt märke till trots stora intag.

Tvärtom faktiskt, men det beror väl på den stora risportionen...

 

Auberginen kommer nog vara min favorit länge då man kan äta det i så många olika former,

i risotto, på pizza, tillagar det själv i min steamer tillsammans med andra grönsaker.

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0