Idag är livet orättvist


Jag är så jävla förbannad!

Det ska mycket till, jag är typen som säger att jag är arg med ett leende på läpparna.

Men idag spelas Enya i mina hörlurar för att hålla sinnena i schack.

Om 9 dagar går mitt visum ut.

Allt jag behöver för att lösa problemet är ett papper från skolan som säger att jag är en student som gör praktik. Med en röd stämpel. I Kina är de röda stämplarna överallt t.o.m på kvittot man får när man betalat de jävla 0,5 rmb i parkeringsavgift för sin cykel. Jag hatar de jävla röda stämplarna!!!

Jag har bett om detta intyg sedan jag började min praktik.
Jag har väntat i över 2 månader nu.
Idag fick jag ett mejl att jag INTE KOMMER ATT FÅ DET FÖR
SKOLAN HAR INTE BETT MIG ATT GÖRA PRAKTIK.

1. Skolan informerade mig i feb när jag kom att jag kunde skriva upp mig på en lista om jag är intresserad av parttime job/internship.
SÅ JAG GJORDE DET.

2. I okt ringer de mig och ber mig gå på en intervju för ett företag har hört av sig.
SÅ JAG GJORDE DET.

3. Jag bad skolan om råd om att ta praktiken.
DE SA ATT JAG KAN GÖRA DET OM JAG VILL, SÅ JAG GJORDE DET.

4. Jag frågade om jag får lov att forstätta utbildningen efteråt.
DE SA ATT JAG FÅR GÖRA DET.

VILKA JÄVLA IDIOTER!

Idag känner jag att livet är ganska orättvist.

Det var tur att en f.d. lärare informerade mig om att livet är orättvist för 2 år sedan annars hade jag nog inte överlevt detta. Jag hade fått högsta betyg på ALLT i mönsterkonstruktion, inga kommentarer alls. Men var tvungen att göra extra uppgifter för att få det högsta betyget.
Jag frågade VARFÖR? Svaret: FÖR IBLAND ÄR LIVET ORÄTTVIST.

VILKEN JÄVLA IDIOT!



Kommentarer
Postat av: michelle

gud va störande om man hela tiden gör rätt för sig och ändå blir det fel!!! hur är det möjligt? det var nog någon meningen med det med ska du se;)!! kram

2010-02-28 @ 19:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0