Byggarbetsplats


Ett av mina första minnen ifrån när jag kom till Shanghai är byggställningarna som är gjorda av träpålar.
Satt i taxin från Pudongs flygplats, nyanländ och såg dem överallt!
Jag ser dem fortfarande överallt då det byggs om i stadens alla hörn.

Jag funderar ofta över deras säkerhet och förundras över konstruktionen.
Undrar över hur lång tid det tar att få upp dem och hur man monterar dem.

Tog en bild i somras som jag tycker är jätte fin:



Önskar att jag hade stannat längre och följt ställningens delar
då de hivades upp och lades på rätt plats.

Jag kan inte låta bli att tänka på avsnittet om Askungen på julafton när jag tittar på bilden.
I detta fallet är det kineser och inte möss som står redo att ta emot och skicka vidare...




Kommentarer
Postat av: Nina

Jag håller med! Ursnygg bild!

2009-12-23 @ 06:27:20
URL: http://herewegotochina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0