Ett stygn av hemlängtan


Idag fick jag ett nytt schema från min chef och det visade sig att jag inte alls
ska jobba på julafton längre och inte på juldagen heller.
Och då uppstod en stark längtan efter en jul hemma.

Jag har inte haft så mycket hemlängtan under min tid här, jag tänker sällan på vad jag saknar för det gör ju bara att jag saknar det ännu mer. Och när jag är här så vill jag inte längta någon annanstans.

Jag visste att jag skulle jobba julen i Shanghai så då
är det ju dumt att tänka på allt julmys hemma i Borås.

Julmusiken. Julskinka med senap, köttbullar, prinskorv, clementiner, glögg, pepparkakor. Godiset, sega skumtomtar, ischoklad, paradis... Snö. Julottan. Juldagen. Risgrynsgröt. Raggsockar. Kalle. Sällskapsspel.
Doften av en julgran. Doften av allt som hör julen till.

Ikväll längtar jag hem.
Jag önskar att jag vaknar upp i min fina, fina lägenhet imorgon bitti.





Oh vad jag saknar att dricka nymalet kaffe i illy's espressokoppar varje morgon.
När jag blundar kan jag känna både doften och smaken.



Mitt kylskåp som är det finaste kylskåpet i hela världen.
Och den fina tapeten som jag valde ut så noga och som av en händelse matchar de gamla kryddburkarna som jag fick i julklapp -08...







Vardagsrummet med ustikt över villastan








Om jag hade varit hemma nu så hade jag tänt
kakelugnen och bjudit över mina vänner på glögg.
Glögg med massor av russin och mandlar. Pepparkakor till med olika ostar...
Eller kanske vin chaud =P



Jag hade tänt min fina, tunga och pråliga kandilaber...
och spelat jul, jul strålande jul...





Är det ett tecken på att man längtar hem väldigt mycket
om man saknar sina mattor och tavlor?




Oh mitt sovrum med den stora spegelgarderoben...







Jag saknar att bo någonstans där jag har lagt ner tid och tanke.
Haha jag saknar min personliga touch

Men mest av allt saknar jag inte alla mina materiella ting,
mest av allt önskar jag att jag är här med min familj om en vecka och två dagar ♥





Och om en vecka och tre dagar få gå ut med mina vänner! ♥





Kommentarer
Postat av: Carolin

O jag önskar att du är i det gula huset om en vecka och två dagar... Men snart ses iaf du och jag :)

2009-12-15 @ 20:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0