Jag har en dejt ikväll



Jag har tackat nej till en cocktail fest...





Jag har ladat upp med filmer att välja och vraka bland inför kvällen...



Jag har nylackerade naglar...

Jag ska laga mat...

Tända ljus...

Det skall drickas ett glas rött...

Den lyckliga är:



Ja du såg rätt: mig själv!

Ibland kan man få för mycket av det goda.
D.v.s. restaurangbesök, fester, socialt umgänge, jobb, ha mycket att göra.
Jag älskar att äta på restaurang, umgås med mina vänner, träffa nya människor,
jag gillar att gå till jobbet varje dag, ha mycket inplanerat och
ofta känner jag mig faktiskt kär i livet.

Men: ibland måste jag stanna upp och ta mig egentid och lyxa till det.

Vi har definierat ordet lyx och kommit framt till att det som är lyx för en är det man sällan gör men tycker om/värdesätter. Ibland vet man inte vad det är innan man får för lite av det. Jag tycker om att umågs med mig själv (iaf när det är själv valt), jag tycker om att laga mat, jag tycker om att se på film men jag minns inte sist jag gjorde det. Jag har som ni vet alltid jobbat väldigt mycket och haft 100 andra bollar i luften samtidigt, även i Sverige var det lyx för mig med egentid, att köpa kex, ostar, räkor och trycka på "play".

För vissa låter det kanske konstigt,
men det är ett privilegium att kunna trivas i sitt eget sällskap
samt värdesätta en filmkväll med sig själv som lyx.

Önskar alla nära och kära en fin december kväll med eller utan någon annan!



Kommentarer
Postat av: Carolin

Själv ska jag ha en dejt med mig själv och min kemipärm!

2009-12-05 @ 15:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0