Toaletter



När jag berättade i somras för mina vänner hemma att de offentliga toaletterna i Shanghai oftast består av ett hål, så var det många som rynkade på näsan.
Det gjorde jag också i början.

Jag hade en diskussion om toaletterna med mina förra sambor och de fick mig att inse att det är faktiskt mer hygieniskt med en "stå toa". Man vidrör ju faktiskt ingenting. Kineserna tycker "sitt toaletter" är ohygieniska och sitter därför inte på dem.
Här har jag sett fotavtryck på toalettsittsen, dvs att vissa står på ringen...

Jag minns när vi var i Thailand första gången, tror jag var 12 år då, hur jag kunde hålla mig i evigheter istället för att gå på en "stå toa" för att det var "äckligt".

När jag var ute och reste i Kina både i somras och i höstas så var jag tvungen att gå på toaletter som inte går att beskriva med ord, så äckliga var de både till syns och lukt... Haha jag har kort, men tänker befria er från dessa.

Istället visar jag denna bilden som kan tyckas vara självklart för oss, men inte för alla



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0