Backstreet boys are back all right!?


Jag har alltid gillat att gå och handla på Carrefour, en stor matkedja som har allt från mobiltelefoner till gurkor. De har alltid spelat en harmonisk stråk- eller pianomelodi i affären vilket gjorde att jag "la-lade-runt" och sjönk in i min egna lilla värld medan jag valde mellan tesorter och havregryn.

Till min besvikelse så är denna musik utbytt mot Backstreet Boys samlings CD. Har istället kommit på mig själv att gå och sjunga med i "I wish I could give the world to you, but love is all I have to give..." och "show me the meaning of being lonely..." Konstigt hur vissa saker fastnat i huvudet på en för all framtid, likt vart man kan hitta extra liven i Super Mario Bros.

Junes favoritlåt var "Get down, get down and move it all around, get dow get down and move it all arou-hu-nd". När hon spelade den hemma på full volym med öppen dörr fick jag alltid minnen från ett uppträdande i Sjöboskolans idrottsal, jag utklädd till "AJ", Sara till Kevin, Sofia.H till Howie och Sanna till Brian. Jag förklarade för June att den låten var populär när jag gick i 5:an. Att jag var på två konserter med dem i puberteten. June svarade "I really like this song". Jag gillar på något vis den attityden. Hon spelade även mycket Toni Braxton.


backstreetboys_3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0