Besök hos hårfrisören


Här växer håret med en väldig fart.

Isabelle min lärare i kinesiska förklarade att det beror på att luften är så fuktig här,
precis som blommor växer av vatten så växer mitt hår av den fuktiga luften.

 

 

Ser ni utväxten? Håret har växt ca 15 cm sedan 22 feb.

 

Jag har varit missnöjd de gånger jag har färgat håret här, det blev aldrig rätt färg.

Hur svårt kan det vara att få till en mörkbrun nyans? Jag köpte med mig en årsförbrukning med hårfärg från Sverige när jag var hemma i somras.

 

Föroreningarna i luften bidrar till att håret får en lätt orange färg, här är ett bevis på det från när jag och Lareina tittade på solförmörkelsen i juli:

 

(utväxten = 4-5 månader)

 

Innan frisörsalongerna öppar för dagen så står personalen och värmer upp tillsammans. De sjunger även någon typ av hejja ramsa...

 

 

 

"Hur fel kan det gå?" tänkte jag som bara ville klippa av 2 cm och valde därför en budget frisör.

 

Första gången jag klippte mig i Shanghai var det totalt 4 personer som tog hand om mig, den här gången var det "bara" två.

 

 

 

 

 

Numera har jag världens fulaste frisyr och har en gång för alla lärt mig att man får vad man betalar för i Shanghai!

 

Hårfärgen är jag nöjd med. På förpackningen stog det "Endast för yrkesmässigt användning" så jag var skeptisk...

 

Tur att håret växer fort.

 

 


 

 


Kommentarer
Postat av: sara

hahaha, du skriver ju så himla kul! jag gillar hejarramsan :-)



men inte lika kul att du inte e nöjd med klippningen. jag får kolla in den ordentligt imorrn



KRAM

2009-11-19 @ 03:00:05
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hur kan frisyren bli ful om du bara skall klippa 2 cm?

Bildbevis?



KRAMAR

2009-11-19 @ 16:29:25
Postat av: Ellinor

Han klippte mkt mer än 2cm och när jag trodde han var klar så tog han fram saxen som tunnar ur håret, på mitt redan tunna hår... Jag skrek rätt ut av förskräckelse men han fattade ingenting för det är så han brukar avsluta klippningar på kineser vilka har ganska tjockt hår...



Det blir toffs i tre månader

2009-11-20 @ 01:30:41
URL: http://ellinorsedig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0