Granatäpplen


Det säljs granatäpplen till höger och vänster i staden.
Dess träd tillhör fackelblomstväxter och blommar från maj till okt. 





Granatäpplen innehåller rikligt med C-vitamin, folsyra och antioxidanter. I klass med blåbär, grönt te och tranbär.

En studie visar också att granatäpplejuice har en skyddande effekt mot prostatacancer, minskar risken för hjärt- och kärsjukdomar samt ökar ledernas hälsa.

Skalet används som medicin mot hakmaskar och till garvning av läder.

Jag köper flera granatäpplen varje vecka. Nackdelen är att de kräver hela min koncentrationförmåga och tar lång tid att äta. Ofta har jag dem i havregrynsgröten på morgonen istället. I Borås drack jag ofta granatäpplejuice men har inte funnit någon sådan här ännu.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Granatäpplen med vaniljglass är riktigt gott, pröva det :)

2009-10-12 @ 18:05:41
Postat av: Anonym

Granatäpplen med vaniljglass är riktigt gott, pröva det :)

2009-10-12 @ 18:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0