Bed


Efter att ha gått och nynnat på 90-tals dängan "Fred come to bed" hela veckan var det dags att bege sig till "Bed" där YP hade en träff. (YP= Young professionals Shanghai.)



Jag bjöd med June och Lareina dit. De liksom jag blev imponerade av den fina baren som var inredd med sängar både inomhus och på treassen. Som i Sex and the City. De beställde var sitt glas apelsinjuice och jag ett glas vitt. Nu i efterhand inser jag att det hade varit mer passande med en cosmopolitan.




Det var första gången de träffade andra svenskar än mig. Intrycket de fick var att vi är mer lågmälda än amerikaner och att vi har väldigt små ansikten. De skrattade åt mångas stilar, framför allt åt dem som hade seglarskor och flugor på sig. Då jag förklarade att min pappa haft seglarskor på sig i alla år sa de att det kanske är en svensk trend. Då June tycker min pappa är lik kungen kom även han på tal ang vem som sätter trenderna i Sverige. Samtalsämnena svävar iväg åt oanade håll här.


Det där med litet ansikte får jag höra ofta, jag får ofta komplimanger för mitt lilla ansikte och mina stora ögon här i Kina. Enda gången hittills då det inte har varit till en fördel var i somras när vi var på 3D bio. Då glasögonen var något förstora för mig sa June ”I guess they only have chinese size.”


 

 

Tillskillnad från Miranda i Sex and the city så tappade jag inte balansen och trillade ner bredvid någon som frågade på vilken sida av sängen som jag ville sova. Jag begav mig tillsammans med fler svenskar till Glamour bar och efter det Lounge 18.

 

 

 

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0