Första skoldagen

Varje morgon står det äldre människor i den lilla parken på skolgården och gör morgon gymnastik.



Första dagen i skolan, ny klass och nya lärare. Nu går jag i en klass där vi är 4 st utlänningar. En tjej är från Indonesien, en från Korea men är uppvuxen i Tyskland och en som kommer ifrån Sydafrika men vars föräldrar kommer från Tyskland och Holland. I min nya klass är engelskanivån högre. På en utav lektionerna idag var tolken den enda som inte förstod. Meningslöst att ha en, det tar bara extra tid.

Vi har fått gå "laget runt" och presentera oss på båda dagens lektioner. Många kommer från Shanghai och Taiwan. Då läraren ville att vi skulle berätta om oss själva och varför vi valt att plugga Fashion Technology så var det flera som svarade "It was my parents choise". En tjej svarade "...to continue my fathers dreams. My father was a dressmaker about 20 years ago".

Detta påminner mig om ett blogginlägg jag läste för ett tag sedan:

http://www.utrikesbloggen.se/index.php?option=com_content&task=view&id=2530&Itemid=27



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0