Inflyttningsmiddag

+

 

 

För att hälsa Lareina välkommen till oss hade vi ikväll en välkomstmiddag. Efter influenser av ”Halv åtta hemma oss mig”, mitt favoritprogram på TV 4 hösten -08 så kom vi fram till att laga en liten rätt var. Kalla det ”knytkalas” om du vill.

 

Efter att ha lyssnat till Lareinas och Junes önskningar så beslutade jag mig för att bjuda på något svenskt. Jag ska erkänna att jag alltid har varit lite av en ”smitare” då det kommer till att hjälpa till i köket hemma hos Fam. Sedig och är därför ingen fena på att laga mat. Då det inte fanns Mamma Scans köttbullar i affären fick jag komma på något annat. Alternativen var många…

 



 

 

 

 

 

Jag var tvungen att tänka ”svenskt” och köpte därför kycklingfilé som jag smaksatte med hemmagjord honungsmarinad, till detta blev det ”båtskurna” tomater och gurkan skivades i runda skivor. Som på ett smörgåsbord. Hur frestande ”Hello Kitty” bakverken än såg ut så fick det bli en vit fluffig sak som symboliserar snön. För hela Sverige är ju täckt av snö året om, det vet ju alla i Kina.

 

 

 

 

 


June talade för oss båda då hon sade de kloka orden: ”I wish you a happy stay in our little family and in our lives” och sedan skålade vi i grönt te...



svart te...



och ros te.



Jag önskar Lareina välkommen hem till oss och hoppas att hon ska trivas!

 

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0