Pilates och Italienskt

När man börjar morgonen med Pilates så mår man bra i kroppen och knoppen resten av dagen. Det var första gången jag testade Pilates idag. Med tanke på att jag har haft ont i rumpa och lår sedan jag började cykla så kommer jag med stor sannolikhet ha ont i mage och ljumskar resten av veckan. Lärarinnan var mycket duktig och kunde instruera mig på engelska vilket är ganska ovanligt här. Vanligtvis brukar jag ligga på mattan smidig som ett kylskåp men stora ögon för att snappa upp hur alla andra gör. Nu kunde jag mer fokusera på andningen som är så viktig. De sista minuterna när vi låg på mage och slappnade av gick hon runt och masserade oss på axlar och rygg, det var riktigt skönt!

 

Här är ett utdrag från ett mejl som jag skrev under mitt första halvår i Shanghai:

 

”På Will’s Gym har jag sett folk träna med låren och magen inplastade med plastfolie, folk som tränar i jeans och skjorta och även sommarsandaler, x-antal kineser som flugit av löpbandet med huvudet före eller de som landat med en dunst på baken, rest sig upp och fortsatt som om ingenting har hänt. Det finns dem som går baklänges istället för framlänges på löpbandet. I omklädningsrummet har jag bevittnat kvinnor som blåst diverse kroppshår med hårfönen och då syftar jag inte på håret på huvudet. Duschmössan används flitigt här. Jag hade glömt att den existerar.”

 

Nu när jag kom tillbaka så har denna skylt satts upp i omklädningsrummet intill hårfönen:

 

 

Jag som är väldigt svag för Italiensk mat måste medge att att dagen avslutades precis lika bra som den började om inte ännu bättre. Jag och Therese var och åt middag på en Italiensk restaurang ”Bella Napoli”. Trevligt sällskap, Caprese och Risotto. Att rekommendera! Adress: 140 Xikang lu, Beijing lu. Phone: 6353-8358

 

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0