Positiv anda


Vissa dagar får man tecken på att dagen kommer att bli bra. Så var fallet här om dagen, när jag satt och åt frukost så var det någon som helt plötsligt log mot mig.

 

 

Dagen blev bra! Jag fick mig ett gott skratt bara några minuter senare då Lareina kom hem till oss för att fixa i sitt blivande rum. I köket har vi åter fått syn på muspluttar och därför lagt ut en musfälla, vilken Lareina inte ser utan trampar på. Musfällorna som vi använder oss av är som en stor platta i papp med otroligt starkt klister på. Hon sitter fast i klistret med skon och kommer inte loss. Hon får ta av sig skon och slita för kung och fosterland för att få loss den, långa klistertrådar hängde från skon och det tog lång tid för henne att få bort allt. Haha.

 

Samma dag skulle jag och June betala hyran. Detta tog oss hela eftermiddagen dock. Vi brukar betala cash men skall nu börja med att sätta in pengarna på banken. Vi gick till banken som hyresvärden använder. Det tog oss ca 15 min att gå dit, när vi kommer dit så är det en sådan automat som man stoppar in pengarna i och vi saknar lapp att fylla i och skicka med. Då fick vi gå hem igen och ta reda på vilken bank vi kan gå till istället. June hittar en bank och innan vi går frågar jag om jag ska ta med mitt pass. Nej det behövs inte svara hon. Vi börjar gå igen, hittar rätt gata, går i ca 10 min innan hon som är ”adress ansvarig” kommer på att vi går i fel rikting. Vi vänder om och kommer tillslut till banken. Där säger kassörskan att vi måste ha med oss ID handlingar. Vi får då gå hem och hämta dessa… Sedan går vi tillbaka och hyran är nu betald sept-nov. Detta var även dagens träningspass.

 

Kvällens aktivitet var höjdpunkten för dagen. Jag tog med mig två flaskor vin till Sara och Micke som hade beställt hem mat till oss. Vi satt åter på balkongen och åt. Jag och Sara delade på Indiskt; grönsaker, bröd som vi doppade i hommos medan Micke var mer för det Kinesiska kökets läckerheter. Senare åkte vi hem till Daniel som är tysk, där Sara stod för underhållningen och Daniel för champagnen. Jag gjorde så gott jag kunde och spelade ”Spanien är ett land…”

 

 

 

Daniel jobbar med inköp av alkohol och är om jag har förstått det hela rätt baransvarig på ett hotell som skall öppna i Shanghai i slutet av sept. Han blir därför bjuden på en massa alkohol och fester av olika leverantörer, kvällen till ära följde vi med honom till Vue bar. Kvällen blev värd att minnas, jag lärde mig att nästa gång jag dricker gratis sprit så ska jag göra det långsammare och inte varva med kranvatten. Kranvattnet här smakar inte som hemma direkt…

 

 

 

Daniel pekar ut "sitt" hotell

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0