Att vara en bra medmänniska vid väskbandet...


Jag läste som bekant boken Medmänniskor på planet från KL till Shanghai, en jätte bra bok!
Jag är säker på att jorden skulle bli en 1000 ggr bättre plats att leva på om alla läste den!

Jag kände mig positiv, peppad, full av energi, kände
"Yes -jag ska bli en sååå bra medmännsika nu, wow wow wow!!!"

Det varade i ca 10 minuter. D.v.s tills jag kom fram till väskbandet.
Jag ställde mig ovanligt nära bandet för att vara Skandinav. En sisådär 50 cm.
Det kommer inte en, inte två, men tre kineser och tränger sig emellan.
Då det kommer en fjärde med en vagn till råga på allt också så får jag ett mindre psykbreak!
Har lust att sträcka ut mina armar och vifta, skrika "LUFTEN ÄR FRI, LUFTEN ÄR FRI"
men jag räknar istället till fem, knackar damen med vagnen på axeln och säger
"I'M STANDING HERE!"


(Jag = den långa tjejen med jeansjacka)

När jag hämtade upp Carolin på flygplatsen 9/4 sa hon typ det första hon gjorde:
"Oh vad irriterande, alla kineser ställer sig nästa PÅ bandet när väskorna kommer, jag hade ju inte en chans att se väskorna! Var tvungen att säga till dem att backa, så ALLA har en chans att se"

Yes -That's China!

Det är inte lätt att vara en bra medmänniska när ens omgivning inte är det!
Men man får göra så gott man kan :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0