Dammsugarkille vs Taxichaufför


I lördags när vi åkte hem körde våran taxichaufför på en dammsugare.



Det blev en cirkus! Taxichauffören skällde ut mannen med dammsugaren för att han gick mitt i vägen och mannen med damsugaren talade om med stora bokstäver och rörelser vart taxichauffören skulle ha kört istället för att undvika att köra på slangen.

I Kina skulle det aldrig förekomma att någon av parterna sa "förlåt mig, jag skulle inte ha gått super sakta mitt i vägen med min damsugare" eller "förlåt mig, jag skulle ha kört mer till höger för att undvika att köra på din slang".

Det handlar om att inte tappa ansiktet...
Den som skriker högst och längst vinner

Jag är säker på att mina föräldrar och morföräldrar som bevittnade händelsen tyckte det påminde
om ett bråk mellan mig och mina systrar då vi var 4, 8 resp. 11 år



Kommentarer
Postat av: Carolin

ja, kul var det! dammsugarmannens min glommer man inte i forsta taget!

2010-04-21 @ 15:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0