Uppriktighet


För ett tag sedan frågade kollega A mig om jag
tycker kollega B's pojkvän är snygg.

Då jag har lärt mig att det är ärlighet som gäller svarade jag sanningsenligt "Nej".
Och inte som jag vanligtvis säger "Alla är fina på sitt sätt".
Det tog emot men man får ta seden dit man kommer.

När jag frågade vad hon själv tyckte fick jag ett långt,
inlevelsefullt utlägg om hur FET och FUL hon tycker han är.

På gränsen till hysteriskt.

Det finns ett talesätt:

"Uppriktighet är inte att säga allt man tänker, utan mena allt man säger."

Jag försöker vänja mig vid denna ärliga attityd.
Ibland är den bra, ibland är den mindre bra.

Jag tänker ha citatet ovan som motto!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0