KTV


= heligt i Kina

Första gångerna jag gick för att sjunga med
kineser så gjorde jag misstaget att flumma.
De tyckte att jag var för oseriös.

När jag ville sjunga två-och-två var svaret:
Nej, här sjunger vi en-och-en.



Kineser är överlag fantastiskt bra på att sjunga och även om de inte är det
så skäms de inte utan sjunger ändå utan att någon skrattar bakom ryggen.

En lördag kl 17-20 sjöng jag karaoke med Sanna och hennes kollegor.




Det finns obegränsat antal KTV ställen i Shanghai.
Man hyr ett rum med en TV, några mickar och en soffa.
Man kan beställa in mat, fukt och dricka och spendera timme efter timme!



 En jobbfest...



Jag gillar den svenska visan bättre faktiskt...


(bilden lånad av Nina)
...med öl, glitterkavaj å allt.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0