#1



Jag väljer att presentera mig själv utifrån det här fotot:

Dublin 2008


Jag har haft privilegiet att resa flera ggr per år under min uppväxt.
Kanske skapade det en längtan, ett beroende. Jag måste nästan alltid ha något att längta till och se fram emot. Innan jag flyttade till Aix en Provence under några månader 2004, till Shanghai 2009 och nu till Amsterdam, så var kommande resa planerad innan jag kom hem från den jag var på.

Tror att mitt utseende har med min reslängtan att göra. Jag har vuxit upp med blonda syskon och kompisar. Aldrig varit lik någon hemma, tillskillnad från i Frankrike, Italien, Bulgarien, Ryssland. Turkiet var dagens gissning. Nyfikenhet av hur hur livet är på andra platser än den jag föddes på.

Kameran i handen. Känner mig naken utan. Jag vill föreviga mycket.

Det är mycket skratt i mina närmsta kretsar, där jag trivs som bäst.
Det är mycket ironi och sarkasm. Att inte ta sig själv på för stort allvar.
Verkligheten ser likadan ut vare sig man är ledsen eller glad,
brukar jag tänka i motgångar och linda in det i humor.

Vad bilden inte berättar är att jag glömde mitt pass och insåg det på vägen till flygplatsen.
Jag är otroligt tankspridd. Och det är tur att jag reste med Michelle som alltid är ute i 3ggr så god tid än mig. Jag har många vänner som kompleterar mig.

Väskorna i sängen visar att jag gillar att ha saker som matchar.
Jag gillar att köpa saker i set. Två-och-två, hitta kompisar. Enhetlighet.  

Efter detta fotot togs så gick vi och lyssnade på livemusik.
Det finns inget bättre än att lyssna på livemusik när man går ut.

Jag gör miner på foton. Det finns en hel del analyser om folk som gör miner på kort,
tror att många av dem stämmer.

Sover överst i våningsängar och gillar höjder. Höga höjder och snabb fart. Känna att jag lever.
Gillar utkiksplatser och att köra lite för fort både i bil, på skidor och cykel.




Kommentarer
Postat av: sara ♥

TJOHO!!!! She does it!!! :-)

2010-12-02 @ 02:54:10
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0