#6


Min dag började med att klockan ringde lite tidigare än vanligt: kl 07.00.
Den ringde igen kl 07.09 och sedan igen kl 07.18 då gick jag upp.

Som alltid åt jag en stor frukost med mellankokt ägg, havregrynsgröt med russin och banan, tranbärsjuice och grönt tea. Kollade mejlen, läste lite på nätet.

Kl 08.15 gick jag en morgonpromenad utmed kanalen till fotografen där jag skulle vara med och hjälpa till.



Var framme vid kl 09.00. Vi satt och pratade om mitt nya rum och canon kameror, jag och fotografen, tills min chef kom och vi kunde påbörja arbetet. Idag mest sängkläder och även några outfits till Glamour.

Vi åt lunch tillsammans kl 12. Jag åt världens godaste pannini med getost och sparris. Vi pratade om Queensday och sommarhus. Kom hit i slutet av april och fira queensday, det är tydligen helt galet. Och sommarhus tror jag är vanligast i sverige och canada. Lyllos oss.

Gick tillbaka till studion där jag resten av dagen hjälpte till att scanna nya designs till ett frilandsprojekt, jag gick och köpte nålar att sy i skinn med. Jag hjälpte till att packa den 20 kg tunga kristallvästen som vi tillslut kl 18.30 fick ner i en resväska som imorgon åker till London. Till en superkändis.



Jag städade studion och packade mina väskor. Kl 20 begav jag mig med tre väskor över kullersten till spårvagnen. Insåg att jag var förtidig så jag stannade och åt en kebab på vägen.



Kl 21 plingade jag med ömma armar på dörren till mitt nya hem och har sedan dess packat upp lite och planerat hur jag ska sätta en personlig prägel.

Tog en lång, varm dusch i en dusch med strålar. D.v.s med duschhuvud. Det har jag inte gjort på 3 veckor. Duschhuvudet i duschen i studion har försvunnit.

Nu är kl 01.30 och jag ligger i sängen, lyssnar på Heather Nova och har precis skrivit klart mitt CV.

Bra dag! ♥




Kommentarer
Postat av: heidi

hej där ellinor..

åh vad jag bara älskar att sitta ner merd en kopp té och läsa din blogg..den e så underbar..

kanske vi hinner ses över en fika när du e hemma över jul? för du kommer väl hem.. 8e januari åker vi på äventyr blir borta i 5,5 v... ska bli så sknöt.. inte så spännande som ditt liv men ändå nåt skönt o avkopplnade..

kraaaam

2010-12-11 @ 07:52:02
Postat av: Ellinor

Oh Heidi vad roligt att höra!

En träff i jul är spikat.

Jag vill höra om ditt kommande äventyr och gå en långpromme som vi gjorde förr! Kanske på kransmossen..?

Kram!

2010-12-11 @ 09:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0