#8


Jag har så många ögonblick jag kommer ihåg.
De är som stillbilder i mitt minne, vissa ögonblick.
Precis som om jag tryckt på avknäpparen på en kamera,
så har det registrerats ett foto med just det där ögonblicket.

Fint.

Den första stillbilden i mitt minne är en blå-vit matta som låg under det vita köksbordet,
med ett brännmärke efter ett tomtebloss i ena hörnet, där vi satt uppe på och åt Hemlisglass. En grön isglass från 80-talet som var röd inuti. Jag var som vanligt i min egna lilla värld och lyssnade inte på att vi skulle leka haj och fiskare. Nästa ögonblick ligger jag på golvet som en haj i havet, fast med spräckt haka.

hate leaves ugly scars, love leaves beautiful ones.


I just det ögonblicket, intill den blå-vita mattan fick jag mitt fina ärr på hakan.

 

 


 


Kommentarer
Postat av: Carolin

Jag kommer inte ihåg situationen men jag tycker det är väldigt kul att du fick åka buss till stan med elvisp i håret... :)

2010-12-19 @ 14:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0