Fotointresset är återfött


Efter 4 dagar och 3 nätter i Harbin tillsammans med bl.a. Jeremy,
en av mina flatmates så är mitt fotointresse återfött.

Han har tagit över 4000 bilder med sin fina och superbra kamera.
Jag har aldrig tidigare haft så många foton på mig själv från någon semseter.
Aldrig tidigare haft foton på varenda rätt jag ätit ur 3 olika vinklar.

Sedan min systemkamera blev stulen på Zanzibar och fotona från Afrikaresan försvann har jag inte köpt någon ny "bra" kamera. Jag tvingade mig själv att minnas allt för jag kunde inte återuppleva det via foton. Sa att jag inte ville uppleva semestrar genom en kamera igen utan vara närvarande själv istället. Men vad jag har lurat mig själv! Man är ju så närvarande när man fotar, nyfikenhet, kreativitet och entusiasm föds! Jag hade glömt hur kul det är.

Jag har tagit 1/10 så många kort som Jeremy i Harbin.

Här är en liten följetång som Jeremy missade för att han så ivrigt sprang iväg
för att fota en utav världens tio Ligre (Korsning mellan lejon och tiger)













Jag har även tagit mindre hemska kort.



Kommentarer
Postat av: heidi

hej där ellie.. long time ago! Jag hittade ängtligen tillbaka till din blogg.. enda sättet att se vad du har för dig där borta juh.

ligger hemma i sängen o är sjuk. har sååå tråkigt ska jag säga dig. skulle vara så kul att åka dit där du e .. ser så spännande ut o massa mat och annat som lockar.

nu när jag ändå e inne här.. kom precis på för jag sitter o letar boende i barcelona. varit där? har du vairt där? nåt ställe du rekommenderar? vet du nån som hyr ut längehet där i såfall?

hör av dig..

kraaam så himla länge sen..

2010-01-20 @ 13:04:29
Postat av: Ellinor

Hej Heidi!



Jag har inte varit i Barcelona ...ännu

Ska du flytta dit eller åka på semester?



Du kan åka hit på semseter annars! Vore kul! Är säker på att det både blir roligare och billigare :)



Krya på dig!

2010-01-21 @ 08:41:06
URL: http://ellinorsedig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0