Trafikpoliserna


För att hålla ordning pa alla trafikanter så står det en eller flera
trafikpoliser med refexväst i Shanghai's alla korsningar.





De vinkar med handen då gubben blir grön som ett tecken att det är ok att passera.
Passerar man då gubben inte är grön så blåser de i visselpipan.
Står man 1 cm över den vita linjen på gatan så blåser de
i visselpipan och man får vara snäll och backa.



Rökpaus



Då jag cyklade var det många som blåste i sina visselpipor efter mig
då jag inte alltid respekterade vita linjer och gröna gubbar.
Även fast de ser lite farliga ut och tar sitt jobb på fullaste allvar,
vilket absolut inte är fel på något vis, så tar jag dem med en nypa salt.
De kommer inte springandes efter en och skulle de göra det
så har de inte en chans att komma ifatt.







Action vid Yan'an lu/Shuicheng lu





Jag har hittat min favorit vid korsningen Yan'an lu/Henan lu













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0