En lögn


Idag har jag gjort något som man inte får göra -jag har ljugit.

Min kollega berättade att hon bor i en lägenhet med 4 rum.
I varje rum bor 8 tjejer, 4 våningsängar i varje rum.
I lägenheten finns två toaletter, en fungerar inte.
D.v.s. att 32 tjejer delar på en toalett.
Hon sa att ibland får man vänta väldigt länge
innan man kan duscha och gå på toa...

De får tydligen inte använda köket för att det blir för rörigt om alla ska använda det.
Så hon måste köpa färdig mat varje dag.

Hyra: 450 RMB.
På sommaren då det är varmt och AC:n måste vara igång är det +30 RMB.
D.v.s. 480 RMB/mån.

Ellinor, hur bor du?

Ehh... Delar med 3 andra, men vi har varsitt rum.
Delar kök och 2 toaletter.


Hur mycket betalar du i månaden?


Ehh... (övervägde för en sekund att säga sanningen som är = hennes månadslön)
Men jag kunde inte. Jag fick inte ur mig sanningen utan svarar 1000 RMB.

Jag har nu även fått sänkt hyra med 100 RMB för att jag måste gå ner en trappa för att gå på toaletten.
P.g.a att jag är less på att gå igenom någon annans rum på övervåningen
varje gång jag ska duscha och gå på toa.

Det sa jag inte. Men att undanhålla information och ljuga är inte samma sak...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0