två har blivit tre


och det firade jag på andra sidan jorden med att
bjuda Helen och Michelle på teddykaka



Det stora samtalsämnet på jobbet idag har varit bebisens kön.

De blev jätte glada när jag berättade att det blev en pojke,
därefter hade jag en lång föreläsning om att könet inte spelar någon större roll
för de nyblivna föräldrarna, om Sveriges barnomsorg och äldrevård.

De tappade hakan när jag berättade att den nyblivna mamman har varit ganska aktiv under de 9 månaderna, höll i ett stort kalas när värkarna satte i gång och känner sig pigg såhär dygnet efter förlossningen. I Kina är det nämligen inte ovanligt om mamman flyttar in och tar hand om sin gravida dotter. Och de första tre kritiska månaderna så behandlas den gravida som om hon vore gjord av glas. Hon gör sin graviditet offentlig genom att ta på sig ett typ av förkläde varje dag som innehåller metalltrådar som skyddar bebisen mot strålningar.

Haha den bästa meningen från vårat samtalsämne:
"Det finns fler män i Kina för att man hellre vill föda pojkar. Så det borde vara lätt att hitta en kille, men problemet är att killarna i Kina är av dåligt kvalitet så jag är fortfarande singel". Citat Helen

Ja, det är annorlunda i Kina.

Sveriges nya kille är av bra kvalitet.

Precis som hans mamma och bästis...






Kommentarer
Postat av: Mamma

Tänk vad små och söta ni var då.

Söta är ni ju fortfarande, men ni har blivit något större.

2010-06-08 @ 23:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0