Expofyrverkerier


...beskådade jag i fredags från Peninsulas terrass,
då det var inviging av Världsutställningen.

Något som jag har skrivit ytterst lite om, men som jag dagligen blivit
påmind om sedan jag kom hit iom att mascoten Haibao är överallt i Shanghai!

För er som inte vet, så här ser han ut:

Innan tacosen dukas fram på bordet:



Innan tjuren kommer in på arenan:



Innan han rider iväg på en stegrande häst:




Innan han kliver in i moskén:



"Normalt" tillstånd:



När fyrverkerierna pågått ett tag säger jag "jaaa fyrverkerier har man ju sett förr..."
Får till svar "jo men inte över en stad som denna"

Skäms över att jag inte uppskattade det längre än 10 minuter
och tacksam över att bli påmind över hur häftigt det var!

För det var verkligen superhäftigt!



Över Pudong såg man fullmånen -bara det var fantastiskt fint



Och när sedan Pearltower började smälla raketer
helt oväntat kunde man inte annat än bli riktigt tagen!



Onceinalifetime?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0