Köp 5 flaskor betala för 5


I lördags blev jag arg, riktigt arg.

Var på supermarketen och skulle köpa vin.
Det kommer fram ett biträde och pekade på tre kartonger med vinflaskor och sa "Köp 5 och betala för 4".
Det stod en klart och tydlig en lapp över att det var det som gällde. Det gick inte att ta fel.

Kom till kassan, sa innan jag betalade att det är 5 betala för 4.
De instämmer. Jag frågar ytterligare en gång för att vara på den säkra sidan och för att undvika misstag.
Inga problem!

När jag kollar på kvittot har jag betalat för 5 flaskor.
Jag ifrågasätter detta och det står totalt 4 biträden bakom kassadisken och förstår ingenting.
Jag visar klart och tydligt att jag har betalat för 5 flaskor. Ber dem följa med och titta på prismärkningen.
Två man följer med. Jag pekar på lappen som sitter över de tre kartongerna.
Då säger det ena biträdet efter en lång tystnad "det gäller inte flaskorna i kartongen i mitten".

Väntar på en fortsättning, på ett initiativ från deras sida.
Det kommer inte.

Jag sliter loss prislappen på väggen, smackar dit den över ena kartongen.
"Så här ska det se ut för att jag som kund ska förstå det!" nästan skriker jag.
Ibland förvånas jag själv över mitt beteende och hur fort det kan gå innan jag tappar behärskningen.

Min ena sambo råkade också befinna sig i butiken och sa att han trott jag inte kan bli arg,
han tycker alltid att jag är så lugn och sansad.

Jag har jobbat i ett supermarket själv i 5 år, jag känner till att det blir fel emellanåt.
Jag har varit i Kina i över ett år och jag vet att "kunden inte har rätt" här.
Jag accepterar det, men det kommer dagar då bägaren rinner över...





Kommentarer
Postat av: San-San

Elli! Är så glad över din blogg, känner att jag förbereder mig massor på kulturkrocken som komma skall. Jag ska skaffa en när jag är på plats, så att alla hemma kan hålla sig á jour :) Snart ses vi. Kram kram

2010-05-21 @ 08:37:50
Postat av: San-San

Haha, jag ska inte skaffa en kulturkrock men en blogg...

2010-05-21 @ 08:39:12
Postat av: Ellinor

Haha :) Det ska bli så kul att du kommer! Längtar! Håll mig uppdaterad! kram

2010-05-21 @ 08:51:51
URL: http://ellinorsedig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0