Människodjur


Att människan är ett djur vet ju alla och det framgår så mycket tydligare i Kina än någon annanstans.

Sättet de äter, sättet de bara är så naturliga med kroppsläten som hostning, harkling och rapning.

Jag känner mig ofta som ett boskapsdjur då jag befinner mig på samma plats som en miljon andra männisor, man slussas fram liksom. När man "köar" så armbågar man sig fram likt rovdjur som ska fånga mat för dagen.

En uppelvelse som jag aldrig glömmer är en toalettincident tillsammans med Ida på Shanghai south railway station. Den toaletten där går inte att beskriva med ord, det kändes näst intill förnedrande. Men nöden har sin lag och det var bara göra vad som måste göras!

Blev så full i skratt imorse då jag gick till jobbet och såg denna mannen:



Vid första åsynen såg det ut som att han och hans hund satt och bajsade tillsammans.



Kommentarer
Postat av: Linda

Lyckades inte kommentera på inlägget gällande glasögonen så jag gör det här istället. Var ligger marknaden med glasögonen? Jag och min kille funderar på att köpa nya glasögon och tar gärna emot lite tips. Var det mycket förhandling om priset där? Är det gestikulerande som gäller eller kan de engelska?



Tack :)

2010-05-21 @ 03:08:46
Postat av: Ellinor

Nu har jag laggt upp adressen! De kan prata priser på engelska ganska bra tycker jag, om inte så hämtar de någon som kan. Det tog lite tid att pruta, men jag visste att mer än 250 ska man inte betala.



Lycka till :)

2010-05-21 @ 05:02:07
URL: http://ellinorsedig.blogg.se/
Postat av: ps.

Om du har -ta med dig discription från din optiker så slipper du göra synundersökningen. Det är "Hao" "Bu hao" som gäller och kan vara svårt att vara mer precis.

2010-05-21 @ 05:12:27
URL: http://ellinorsedig.blogg.se/
Postat av: Linda

Toppen! Tack :) perfekt med lite fingervisning gällande priset oxå!

2010-05-21 @ 07:56:04
Postat av: Linda

Förresten,fick ni glasögonen direkt? Med tanke på att ni såg när de blev slipade. Bor inte så långt från Shanghai så är förstås inga problem att åka tillbaka. Rolig blogg förresten :)

2010-05-21 @ 08:02:04
Postat av: Ellinor

Det tar ca 45 min att få dem klara! Den tiden fördriver man lätt där :)

2010-05-21 @ 08:50:13
URL: http://ellinorsedig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0