Att bli glad över att något fungerar


Hmm... jag lärde mig att bli glad över saker som fungerar i Kina.
När det var mkt som inte gick som det skulle, blev jag glad när det gick rätt.
Eller när saker gick lätt att fixa. Riktigt glad.

Senast i måndags blev jag riktigt glad.

Min kamera gick lite sönder i helgen.

blixten fungerade inte, det blev bara vitt



Skärpan fungerade inte, det blev bara suddigt



Tog mig till kameramarknaden på Luban lu/Xietu lu
På 20 min och 250 RMB blev kameran som ny!

Kamerakillen med långa naglar testade den åt mig, på mig




Och jag testar den lika ofta som vanligt
men nu är jag glad varje gång jag trycker
ON/OFF över att den faktiskt fungerar!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0