En mus i mitt hus


Imorse när jag vaknade låg det en död mus bredvid mitt huvud, utanför madrassen som tur var.

Den var död sedan länge såg det ut som. Misstänker att det var Jolanda's hund Lola som springer runt här i studion som hittat den och puttat fram den.

Om jag blev äcklad? Ja. Det gick inte att smita... bara jag som kunde ta bort den. Det gjorde jag med ett leopardmönstrat tygstycke.

Jag är inte förvånad för jag hade blivit varnad för möss. De är vanliga här. Detta var visst 3 musen de haft i studion på 3 år, så visst hade jag lite otur ändå!

Sedan hade jag lite mer otur för jag fick inte upp cykellåset till min cykel.

Gick istället till fotostudion där jag hjälpte till med en styling till tidningen Glamour.
Oh vad roligt jag tycker att det var! Fotografen var kul, han trodde musen dött av min andedräkt när jag sov.

Jag har en annan mus i mitt rum som jag gillar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0